Rodekassen

Ninus...


Indrøm det bare... engang havde du et tøjdyr. En hund, en bamse, en snegl, en kanin eller ... noget. Den var din bedste ven i hele verden. Du slap den aldrig af syne. Min var en kanin og den hed Ninka Ninus... i daglig tale bare Ninus...





Hvor er din Ninus? Havde du helt glemt den? Havde du helt glemt, at du faktisk gik og manglede den? Vidste du slet ikke, at du havde smidt den væk, og gik og savnede den lidt...? Hmm... Så er det sørme godt, at du har fundet frem til min rodekasse! Hvor glemte ting kryber frem fra de særeste steder...



Min Ninus har været i gennem mange ting. Engang mistede den sit ene øje. Men det gjorde ikke noget, for mormor syede bare et nyt øje på. Det nye øje var meget større end det gamle, men det var Ninus ligeglad med. Det nye øje ku' nemlig se meget mere, fordi det var så stort...

En anden gang syntes mormor, at Ninus var beskidt, så hun puttede den i vaskemaskinen. Det var lidt hårdt at holde vejret så længe, men det var sjovt at blive centrifugeret...


Min Ninus er altid lige i nærheden...





Jeg får faktisk sjældent lov til at være I fred...






...hvor er din Ninus...?!





Christian Fredriksson i Sverige skrev i 2004 til mig:

"My "ninus" was/is called "Djupingen" (the deep one)... I thought the eyes looked deep... like he had the greatest secret... It's a bear that has now been blind for the last 17 years... one day I will buy new eyes for him :o)"